Designed by:
usługa profesjonalna spa
niedziela, 26 grudnia 2010 19:37

Profesjonalizm to często spotykane słowo w reklamach ośrodków spa, wellness i gabinetów kosmetycznych. Jednakże potoczne znaczenie usługi profesjonalnej różni się od definicji cytowanej w podręcznikach do marketingu. Warto więc zapoznać się ze zdaniem ekspertów od marketingu, aby oferowane zabiegi spa i wellness wypełniały marketingowe znaczenie profesjonalnej oferty.

potoczne rozumienie profesjonalizmu usług spa odbiega od marketingowej definicji

Usługa profesjonalna to świadczenie profesjonalisty, które dzięki jego unikatowym talentom umożliwia stworzenie unikatowej wiązki korzyści i daje gwarancję jego realizacji zgodnie z oczekiwaniami klientów. Oto podstawowe kryteria określające usługę profesjonalną:

  1. Posiadanie przez profesjonalistów wysokich kwalifikacji zawodowych potwierdzonych dyplomem akademickim, certyfikatami szkoleń, itp.
  2. Profesjonalna wiedza osadzona jest w autonomicznej dyscyplinie naukowej (np. medycyna, biologia, fizyka, chemia), chociaż większość usług spa i wellness wywodzi się z dziedzin multidyscyplinarnych.
  3. Świadczenie usług profesjonalnych jest często powiązane z nauką, a profesjonaliści posiadający tytuły magistra, doktora, a nawet profesora zdarzają się nader często.
  4. Usługi profesjonalne należą do grupy usług określanych jako human-based, a więc ich istotnym wyróżnikiem jest nie tylko osoba, ale osobowość („klasa”) profesjonalisty.
  5. Zastosowanie marketingu w usługach profesjonalnych niekiedy natrafia na opory, gdyż profesjonaliści są głęboko przekonani, że profesjonalizm „broni się sam”.

W usługach profesjonalnych kluczową rolę odgrywa osoba świadczeniodawcy. Klienci oczekują, że profesjonalista oferuje dogłębną wiedzę z danej dziedziny, nieustannie rozwija swoje umiejętności oraz dobrowolnie i z powołaniem oddaje się wykonywaniu usług. Nie wystarczy, że profesjonalista dąży do perfekcji i doskonałości w wykonaniu usług, musi mieć również na uwadze wysoki poziom satysfakcji swoich klientów. Duże znaczenie ma również indywidualne podejście do świadczonej usługi i zaangażowanie w kompleksowe rozwiązywanie przedstawionych przez klientów problemów. Profesjonalista wzbudza zaufanie swoich usługobiorców poprzez posiadanie wiedzy, kwalifikacji, doświadczenia i szczerej chęci dzielenia się nimi ze swoimi klientami. Profesjonalizm ośrodka spa przejawia się m.in. zatrudnianiem dobrze wyszkolonego personelu, spełnianiem wymogów określonych w ustawach i standardach branżowych, posiadaniem odpowiednich pomieszczeń, urządzeń odnowy biologicznej, kosmetyków i standardów prowadzenia zabiegów.

Definicja usługi profesjonalnej została zaczerpnięta z: Chłodnicki M.: Usługi profesjonalne. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2004.

Chcesz skorzystać z tekstów opublikowanych na SpaPartners.pl - zapoznaj się z zasadami!

 
Odpowiedni poziom glukozy we krwi wiesz jaki? Jaki jest poziom cukru we krwi -sprawdz go