Designed by:
rola marketingu szeptanego w gabientach spa
niedziela, 28 listopada 2010 08:28
marketing szeptany w spa
Przekaz ustny (word of mouth communication, marketing szeptany) jest formą marketingu posprzedażnego. Jest wiarygodny, gdyż osoba, która skorzystała z usługi spa rekomenduje lub odradza jej zakup potencjalnym klientom. Czy można wpływać na te rekomendacje swojego gabinetu spa? Oczywiście, że tak i jest to zadanie spa marketingu.

marketing szeptany spełnia ogromną rolę w promocji spa

Przekaz ustny odgrywa dużą rolę w promocji gabinetu spa. Klienci gabinetów spa bardzo często kierują się rekomendacjami osób trzecich. Wynika to z charakteru usług spa, które należą do usług profesjonalnych. Wybór profesjonalisty wiąże się ze znacznym ryzykiem i stresem, gdyż zabieg może wywołać uszczerbek na zdrowiu lub urodzie. Klienci zasięgają opinii, aby zminimalizować ryzyko zakupu.

Oferowanie wysokiej jakości usług znacznie zwiększa efektywność marketingu szeptanego, gdyż im większa satysfakcja i zadowolenie klientów, tym łatwiej o pozytywną opinię na temat swojego spa menu lub centrum spa.

Kiedy klient będzie skłonny do rekomendowania ośrodka spa? Usatysfakcjonowany klient chętnie udziela rekomendacji. Satysfakcja i skłonność do polecania usług spa związana jest ze spełnianiem oczekiwań klienta. Jakość usług znacznie przekraczająca oczekiwania klienta jest bodźcem do dzielenia się tą informacją z innymi. Najlepiej jeśli klient nabierze pewności o stałej wysokiej jakości usług poprzez wielokrotne odwiedzanie gabinetu spa.

Zwykle gabinety spa niedoceniają badania satysfakcji swoich klientów i nie wiedzą w jakim stopniu oferowane usługi spa i wellness satysfakcjonują klientów. Jest to błąd – badania pokazują, że przeciętnie aż 25% klientów jest niezadowolonych. Warto więc poznać przyczyny i je eliminować. Reklamacje nie są wystarczającym źródłem wiedzy, gdyż tylko 5% klientów zgłasza swoje niezadowolenie. Pozostałym szkoda czasu i trudu albo po prostu nie wiedzą jak to zrobić. Tacy klienci często rezygnują z usług, a przy okazji zniechęcają 9-10 potencjalnych klientów.

Badania wykazują, że zadowolony klient opowie o dobrych usługach tylko trzem osobom, niezadowolony zniechęci do korzystania z oferty aż jedenastu. Można jednak wpływać na zwiększenie liczby poleceń. Oto klika skutecznych sposobów:

  • Pozyskiwanie tzw. liderów opinii lub ambasadorów marki jako swoich klientów w nadziei, że inny podążą ich śladem.
  • Promocja na portalach społecznościowych np. facebook, twitter. Niech inni zobaczą jak wiele osób zadowolonych z usług centrum spa.
  • Promocja na własnej stronie, np. lista gości, blog kosmetyczny.
  • Generowanie zakupów na próbę poprzez sprzedaż kart podarunkowych, oferowanie kart stałym klientom w celu przekazania ich przyjaciołom, duże rabaty na pierwsze usługi.
  • Organizowanie dni otwartych i oferowanie próbnych zabiegów.
  • Gratyfikacje za polecenie gabinetu w postaci dodatkowych zabiegów lub rabatów dla polecających klientów.

Chcesz skorzystać z tekstów opublikowanych na SpaPartners.pl - zapoznaj się z zasadami!

 
Poznaj to! nietrzymanie moczu u dzieci przyczyny jakie to powodują.