Designed by:
książki o spa biznesie
sobota, 10 września 2011 10:20

Niewiele jest pozycji na temat skutecznego zarządzania centrum spa i salonem kosmetycznym. Poniżej prezentujemy przegląd literatury na temat spa biznesu. Książki są co prawda po angielsku, ale wszystkie są dostępne on-line. Można więc od razu zabrać się do lektury.

 

Tytuł: The Spa Directory

Wydawca: Carlton Books (2002)

Język: angielski.

Można kupić na Amazon.com

Można poczytać na Amazon.com

 

The Spa Directory to pierwszy globalny przewodnik spa, który prowadzi czytelników poprzez egzotyczne chatki na plaży w Tajlandii po drewniane domki w wysokich górach Himalajów, od medytacji o świcie po morskie maski błotne w pełnym słońcu. Każdy z czytelników odnajdzie tutaj spa swoich marzeń.

-----

Tytuł: Spa Business Strategies: A Plan for Success

Autor: Janet D'Angelo

Wydawca: Milady (2009)

Język: angielski.

Można kupić na Amazon.com

Można poczytać na Amazon.com

W książce umiejętnie wykorzystuje się pobudzające do myślenia kwestionariusze, praktyczne przykłady i karty ćwiczeń prowadzące czytelnika przez wszystkie aspekty rozwoju własnego spa biznesu. Książka obejmuje tematy takie, jak tworzenie jasnej wizji firmy, solidnego biznes planu, rozumienia zmian demograficznych i identyfikacji grup docelowych, znalezienia odpowiedniej lokalizacji lub zakupu już istniejącego ośrodka spa, rozplanowania przestrzennego i opracowania projektu architektonicznego, zakupu produktów i sprzętu, wykorzystania technologii i systemu komputerowego, stworzenia strategii marketingowej, analizy sprzedaży i efektywności, opracowania strategii komunikacji z klientami i zarządzania relacjami, wykorzystania finansowych narzędzi analitycznych. Książka oferuje więc całą wiedzę potrzebną do osiągnięcia sukcesu na polu stworzenia unikalnego ośrodka spa oraz zarządzania nim i osiągania satysfakcjonujących zysków.

-----

Tytuł: The Spa Encyclopedia: A Guide to Treatments & Their Benefits for Health & Healing

Autor: Hannelore R. Leavy, Reinhard R. Bergel

Wydawca: Milady (2002)

Język: angielski

Można kupić na Amazon.com

Można poczytać na GoogleBooks

Książka przeznaczona jest dla zaawansowanych uczestników kursów zarządzania spa, leczenia holistycznego oraz specjalistycznych technik masażu. Autorzy prezentują holistyczne podejście do poszczególnych terapii spa przedstawione jedynie w tej książce w tak unikalny sposób. Książka prezentuje różnorodność zabiegów i opisuje ich terapeutyczne działanie na ciało i duszę pacjenta. Każdy z opisów zabiegu zawiera wskazania, przeciwwskazania, opis niezbędnego wyposażenia i prowadzi krok po kroku poprzez daną procedurę terapeutyczną. Książka jest również przydatna dla studentów zainteresowanych poszerzeniem wiedzy w zakresie terapii holistycznej, medycyny alternatywnej oraz specyfiki terapii spa uwzględniając ich korzyści i bezpieczeństwo wykonania.

-----

Tytuł: Starting Your Own Successful In-Demand Day Spa Business

Wydawca: CreateSpace (2010)

Język: angielski

Można kupić na Amazon.com

Można poczytać na Amazon.com

Książka jest o tym jak zaplanować, zaprojektować i otworzyć własne, unikalne, pożądane przez klientów Day Spa. Potrzeba korzystania z usług spa wzrasta dynamicznie i nie jest już przejawem ekstrawagancji. Codzienna dawka stresu fundowaną przez cywilizację i pracę w biznesie, to wielka szkoda dla organizmu, którą można zrekompensować odnową i relaksem w salonie spa. Wzrost rynku spa skłania do założenia własnego centrum spa, które zaoferuje realizację potrzeb relaksu i odnowy wymagającej klienteli. Książka opowiada na podstawowe pytania: od czego zacząć, czego trzeba być świadomym decydując się spa biznes, jakie są perspektywy tej branży? Celem książki jest omówienie kluczowych aspektów rozpoczynania spa businessu, dzięki czemu jej lektura znacznie ułatwi osiągnąć sukces.

-----

Tytuł: Understanding the Global Spa Industry: Spa Management

Autor: Gerry Bodeker, Marc Cohen

Wydawca: Butterworth-Heinemann (2008)

Język: angielski

Można kupić na Amazon.com

Rynek spa jest obecnie najszybciej rosnącym segmentem rynku hotelarskiego i rozrywki, a jego dochody znacznie przewyższają parki rozrywki, sprzedaż wakacyjnych miejsc noclegowych czy biletów na wyciągi narciarskie. Understanding the Global Spa Industry jest pierwszą książką stanowiącą przegląd metod zarządzania na tym rynku oraz prezentującą kompleksowe, globalne podejście do zarządzania spa, które tematycznie pokrywa obszary początków terapii spa, omawia współczesne podejście do zarządzania spa oraz porusza aspekty społeczne i etyczne. Ta unikalna pozycja powstała z udziałem praktyków, znanych liderów spa i pracowników akademickich. Opracowana jest w formie studiów przypadków i porad dla pracujących i studiujących międzynarodowy biznes spa. Książka jest analitycznym spojrzeniem na rynek i tendencje spa – analizuje przeszłość, teraźniejszość i przyszłe trendy oraz jest próbą predykcji usług spa i wellness w XXI wieku.

-----

Tytuł: The Business of Resort Management

Autor: Peter Murphy

Wydawca: Butterworth-Heinemann (2007)

Język: angielski

Można kupić na Amazon.com

Można poczytać na Amazon.com

W jaki sposób właściciele i inwestorzy mogą upewnić się, że zainwestowany na rynku spa kapitał zapewni konkurencyjny zwrot z inwestycji? W jaki sposób odwiedzający ośrodki spa mogą mieć pewność, że zostaną spełnione zachęcające obietnice przedstawione w ulotkach reklamowych. Książka prezentuje biznesowe zasady zarządzania w kontekście środowiskowym i społecznym, aby dostarczyć rozwiązania tak postawionych pytań. Książka prezentuje holistyczne podejście do trwałego wzrostu turystyki prozdrowotnej. Przedstawia również propozycje i oceny strategii, które powinny zostać wzięte pod uwagę przez rządy oraz inwestorów, aby zapewnić stały wzrost tej branży.

-----

Tytuł: Successful Salon and Spa Management

Autor: Edward Tezak, Terry Folawn

Wydawca: Milady; 6 edition (2011)

Język: angielski

Można kupić na Amazon.com

Można poczytać na Amazon.com

Stworzenie salonu spa dysponując jedynie pomysłem jest nie lada wyzwaniem. Successful Salon Management porządkuje działania i dostarcza jasnych wskazówek na temat prowadzenia salonu spa. Począwszy od wyjaśnienia różnic pomiędzy typami gabinetów kosmetycznych i salonów spa, poprzez zasady finansowego i operacyjnego zarządzania, aż po sposoby osiągania zysków, prowadzi przez wszystkie tajemnice budowania biznesu spa i utrzymywania go na zadowalającym poziomie. Bez względu czy jesteś początkujący w branży spa, czy też masz już za sobą spore doświadczenie, książka sprowadzi każdego na właściwą drogę do bycia skutecznym spa-menagerem i osiągania zysków.

Chcesz skorzystać z tekstów opublikowanych na SpaPartners.pl - zapoznaj się z zasadami!