Designed by:
aqua-jogging Drukuj Email

Aqua-jogging
Aqua-jogging to po prostu bieganie w wodzie. Trening w wodzie może zastąpić tradycyjne bieganie po powierzchni ziemi. Aqua-jogging przynosi korzystne efekty zdrowotne, a poza tym jest przyjemne. Na czas treningu osoba ćwicząca musi założyć specjalny pas wypornościowy. który utrzymuje ją na powierzchni wody w taki sposób, że jest zanurzona do wysokości barków i nie dotyka stopami dna basenu. Bieganie w wodzie może być monotonne, dlatego najczęściej poleca się treningi interwałowe (sprinty zakończone odpoczynkiem). Dla uprzyjemnienia treningu można używać wodoodpornych walkmanów.

Technika biegania jest prosta i nie potrzeba żadnych dodatkowych umiejętności. Ciało powinno być lekko pochylone do przodu, a ruchy rąk i nóg podobnie jak przy bieganiu klasycznym. Ważne jest, aby głowa, klatka piersiowa i biodra tworzyły linię prostą. Jeśli bieganie na głębokiej wodzie okaże się za trudne, trzeba spróbować na płytszej i bez pasa po to, aby oswoić się z tego rodzaju wysiłkiem. Kiedy bieganie po kafelkach nie będzie już sprawiało problemów, można ponownie spróbować na głębinie.

Aqua-jogging polecany jest jako trening zastępczy dla biegaczy podczas mroźnej zimy lub upalnego lata, w czasie rehabilitacji po urazach. Mogą również ćwiczyć kobiety w ciąży, ale zasada jest taka: treningi nie powinny być cięższe niż te, wykonywane przed ciążą.