Designed by:
życie miodem płynące
wtorek, 06 października 2009 12:09
Miód w Polsce staje się coraz bardziej popularny, a jego konsumpcja w ciągu dwóch ostatnich lat wzrosła aż dwukrotnie. Obecnie przeciętny polak konsumuje około 60 kg miodu rocznie, a jeszcze dwa lata temu było to tylko 30 kg.

W 2008 r. GFK Polonia przeprowadziła badanie, z którego wynika, że 7% polaków je miód codziennie, a w co czwartym gospodarstwie domowym spożywa się go co najmniej raz w tygodniu. Najbardziej popularne w Polsce są miody wielokwiatowe i lipowe. Miód najczęściej spożywa się z pieczywem na śniadanie (38%) lub słodząc nim napoje. Aż 58% Polaków sięga po miód w czasie przeziębienia, zwłaszcza w okresie jesienno zimowym. Miód chętniej jedzą kobiety niż mężczyźni.

Wyniki tego badania stanowią dobrą wiadomość również dla właścicieli ośrodków spa&wellness. Wzrost popularności miodu przekłada się na większe możliwości poszerzenia oferty o nowe zabiegi, zwłaszcza że łatwiej klientom zaproponować coś, co znają i lubią. Atutem jest większe spożycie miodu przez kobiety, które są częstszymi klientkami centrów spa niż mężczyźni.

Warto zwrócić również uwagę na fakt, że na dwuletnią kampanię „Życie miodem płynące” finansowaną z funduszy unijnych wydano prawie 700 tysięcy euro. Celem kampanii była promocja produktów pszczelich, ich właściwości prozdrowotnych i pobudzanie do większej konsumpcji miodu, która w Polsce jest na poziomie znacznie niższym niż w krajach Europy Zachodniej.

W ośrodkach spa&wellness miód jest stosowany w zabiegach proponowanych przez kosmetologów i w apiterapii. Pielęgnacja skóry preparatami, których bazą są produkty pszczele korzystnie wpływa na na skórę. Organizowanie promocji powiązanych z degustacją miodów i miodów pitnych lub pokazem miodobrania może zainteresować i przyciągnąć dodatkowych klientów.

[wprost24]

 

Polecamy Portal miodowy:

  • wszystko o miodzie i produktach pszczelich,
  • przepisy kulinarne na potrawy z miodem,
  • ciekawostki i porady dotyczące miodu.